Al lid ? Log in:

Om een overzicht te krijgen van de inhoudsopgave

Wetgevende aspecten Voor verder… Tools
1. Welzijn op het werk en niet-markt
1.1. Een beetje geschiedenis  
2. Een wet en een code van welzijn op het werk 2.1. Definities van risicobeheer
2.2. Soorten preventie of Da Ri Do
 
3. Actoren in het welzijnsbeleid. 3.1. De werkgever, de hiërarchische lijn en de werknemers  
  3.2. Het SIPP en de preventieadviseur 3.2.1. Identificatie van de SIPP
3.2.2. Inhoud van het activiteitenverslag (maandelijks of driemaandelijks) van het SIPP
3.2.3. SIPP gemeenschappelijk voor verschillende werkgevers
3.2.4. Bedrijfscategorieën en opleiding tot preventieadviseur.
3.2.5. Functieprofiel Preventieadviseur
  3.3. SEPP 3.3.1. Verdeling van SIPP- en SEPP-taken
  3.4. Het CPPT–Comité voor preventie en bescherming op het werk  
  3.5. De vakbondsafvaardiging  
  3.6. De wettelijke verantwoordelijkheid van degenen die betrokken zijn bij het welzijn op het werk  
  3.7. Training van actoren van welzijn op het werk  
4. Beleid welzijn op het werk 4.1. Het dynamisch managementsysteem risico's (SDGR) 4.1.1. Sjabloon voor Beleidsverklaring voor welzijn op de werkplek
  4.2. Risicoanalyse en actieplannen 4.2.1. Strategie Sobane en Déparis
4.2.2. Dashboard voor Preventie- en Actieplannen (PGP en PAA)
4.2.3. Risicoanalyse per activiteit: voorbeelden
  4.3. Verantwoordelijkheden van werknemers 4.3.1. Nieuwe werknemers verwelkomen
  4.4. Ongevallen op het werk 4.4.1. Ongevallen preventie
4.4.2. Voorbeeld van een ongevalsanalyse-aanpak
4.4.3. Aangifteformulier arbeidsongevallen
4.4.4. Documentsjabloon voor intern ongevalrapport
  4.5. Eerste hulp 4.5.1. Typische inhoud van een EHBO-doos
4.5.2. Sjabloon voor logboek voor ongevallen/incidenten en eerste hulp
5. Gezondheidstoezicht 5.1. Beslissingen van de bedrijfsarts preventieadviseur  
  5.2. Wie is onderworpen aan gezondheidstoezicht? 5.2.1. Tabel met soorten gezondheidstoezicht
  5.3. Beroepsziekten  
  5.4. De re-integratie van langdurig arbeidsongeschikte werknemers  
  5.5. Preventief beleid inzake alcohol en drugs op de werkvloer 5.5.1. Sjablonen voor beleidsverklaringen inzake alcohol- en drugspreventie (CCT 100)
6. Psychosociale aspecten 6.1. Psychosociale factoren van welzijn op het werk 6.1.1. Privé- en beroepsleven verzoenen... een heel programma!
6.1.2. Het belang van sociale steun
6.1.3. Functioneel onderhoud? het werkt !
6.1.4. Het beoordelingsgesprek
6.1.5. De functieomschrijving: waarom en hoe dit te bereiken?
6.1.6. Ambiguïteiten en rolconflicten doen pijn…
6.1.7. Stuurmodi
6.1.8. Collectief toezicht
6.1.9. Loopbaangesprek en beoordeling van vaardigheden
  6.2. Verzoek om psychosociale interventie 6.2.1. Preventie van conflicten en intimidatie
6.2.2. Typologie van conflict- en intimidatiesituaties
6.2.3. De betrouwbare persoon
  6.3. stress op het werk 6.3.1. Voorkom stress op het werk
6.3.2. Preventie van professionele uitputting (burn-out)
6.3.3. Flexibiliteit en werkintensivering
6.3.4. Vragenlijst over werkstress
7. Bijzondere categorieën werknemers 7.1 Jongeren aan het werk 7.1.1. Bijles geven
  7.2 Stagiairs  
  7.3 Zwangere/zogende vrouwen  
  7.4 Personen met een handicap  
  7.5 Oudste 7.5.1. Behoud van oudere werknemers
7.5.2. Instrumenten om de werkgelegenheid van oudere werknemers te bevorderen
  7.6 Uitzendkrachten 7.6.1. Functieomschrijving sjabloon
  7.7 Vrijhandelsovereenkomsten  
  7.8 Vrijwilligers, freelancers en contracten art. 60  
8. Werk- en beschermingsmiddelen 8.1. Aankoop: drie groene lampjes procedure 8.1.1. Rapportsjabloon voor inbedrijfstelling van apparatuur
  8.2. Externe technische controlediensten 8.2.1. Lijst met periodieke apparatuurcontroles
  8.3. Het veiligheidsregister 8.3.1. Sjabloon voor beveiligingslogboek
  8.4. Specifieke bepalingen  
  8.5. Beschermende uitrusting  
9. Werkplekken 9.1. Veiligheids- en gezondheidsborden  
  9.2. Elektrische gevaren  
  9.3. Brandgevaar en explosieve atmosferen 9.3.1. Lijst met minimumeisen voor brandbeveiliging
9.3.2. Algemene instructies in geval van brand
9.3.3. Ontruimingsoefening
  9.4. Het interne noodplan (PUI) 9.4.1. Model intern noodplan (PUI)
  9.5. Reisrisico's  
  9.6. Afvalbeheer  
10. Fysische, chemische en biologische agentia 10.1. geluidsniveaus  
  10.2. Biologische agentia – Classificatie naar mate van risico  
  10.3. Classificatie en etikettering van chemicaliën en veiligheidsinstructies 10.3.1. Kankerverwekkende, mutagene en reproductietoxische middelen
  10.4. elektromagnetische golven  
  10.5 Thermische omgevingen  
11. Bijzondere bepalingen betreffende de bezetting van arbeidsplaatsen 11.1 Werkplekken en derden  
  11.2. Tijdelijke of mobiele sites  
12. Ergonomische beperkingen 12.1. Schermen en werk- en ruststoelen  
  12.2. Musculoskeletale problemen 12.2.1.Handmatige behandeling van lasten
13. Bijlagen 13.1. Juridische teksten  
  13.2. Bronnen en bibliografie  
  13.3. Afkortingen  
  13.4. De inhoud van mijn wellnesslade  

Ik download de PDF-versie van de BOBET



Downloaden

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons nieuws