Abbet werft aan : preventie adviseur psychosociale aspecten

Teneinde ons team te versterken, zijn we op zoek naar een
Preventieadviseur – psychosociale aspecten - tweetalige PAPA (FR/NL)
om zich bij een multidisciplinair team te voegen.

Preventieadviseur – psychosociale aspecten - tweetalige PAPA (FR/NL)

Voorstelling Abbet :
De Associatie in Brussel voor Beter Evenwicht tijdens Tewerkstelling (ABBET) helpt Brusselse verenigingen die erkend zijn door de FGC en/of de GGC teneinde hun welzijnsbeleid op het werk te ontwikkelen.
Haar opdrachten :
• Sensibiliseren en informeren inzake de welzijnswet op het werk
• Risicoanalyses uitvoeren voor de verenigingen
• Verenigingen begeleiden o.a. via opleidingen, ontmoetingen, supervisies en intervisies
• Sensibiliserings- en preventietools ontwikkelen

Uw functie  :
In de hoedanigheid van preventieadviseur psychosociale aspecten :
-  Tussenkomen bij de instellingen in de rol van expert psychosociaal welzijn
-  Psychosociale risicoanalyses uitvoeren en preventiemaatregelen voorstellen
-  Eveneens globale risicoanalyses uitvoeren in samenwerking met de andere teamleden
-  Actief deelnemen aan verschillende opleidingsacties, bewustmakingscampagnes en verschillende projecten rond thema’s m.b.t. welzijn (stress op het werk, preventie van burn-out, verzuim, conflicten op het werk, alcohol en drugs, conflict- en agressiebeheersing, ...) :
• Opleidingen verstrekken en ateliers leiden rond welzijnsgebonden thema’s op het werk
• Tussenkomen bij de praktijkuitwisselingen of intervisiesessies van de preventieadviseurs en andere welzijnsactoren uit de verschillende instellingen
-  Helpen bij de continue verbetering van preventietools :
-  Ontwikkelen van nieuwe sensibiliserings- en informatietools
-  Vertalen (FR/NL) van BET-tools ontwikkeld door ABBET
-  Samenwerken met de sociale partners uit de FGC- en GGC-sectoren

Uw profiel :
-  - U beschikt over een Master toegespitst op het beheer van psychosociale risico’s
-  U beschikt over minimum 3 jaar beroepservaring
-  U hebt ervaring of bent vertrouwd met de non-profitsectoren
-  U bent tweetalig (FR/NL)
-  U bezit de juiste vaardigheden om kleine groepen te leiden en kunt vlot praten voor een publiek
-  U bent communicatief, empathisch en “klantgericht”
-  U beschikt over de juiste redactievaardigheden (risicoanalyseverslagen)
-  U bezit een goede kennis van Word, Excel, Outlook en het internet
-  U hanteert een integere handelswijze en kunt vertrouwelijke informatie beheren
-  U kunt zelfstandig werken en bent proactief ingesteld met inachtneming van het vooropgestelde kader
-  U hebt verantwoordelijkheidszin
-  U bent georganiseerd en hebt een goed tijdsbeheer
-  U bent bereid zich regelmatig te verplaatsen in Brussel

Wij bieden :
- Een aantrekkelijk loon aangevuld met extralegale voordelen (maaltijdcheques, groepsverzekering, abonnement openbaar vervoer 100% betaald), een voltijds contract – onbepaalde duur – onmiddellijk beschikbaar.
Loonschaal 1.80, PC 332
-  Gevarieerd en zinvol werk in een klein team
-  Een aangenaam en comfortabel werkkader

Stuur uw CV en motivatiebrief uiterlijk op 27/11/2019 :
naar Veronique Van Espen
per post : ABBET Square Sainctelette 13/15 – 1000 Bruxelles –
of per e-mail : veronique.vanespen@abbet.be

Bekijk hier de vacature in PDF