Nieuw: Telefoonlijn voor psychologische ondersteuning

Opening van een telefoonlijn voor psychologische ondersteuning voor professionals in non-profitbedrijven in Brussel van maandag tot vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur vanaf 29 april 2020. [*Telnummer: 02 227 69 26*]

In deze crisistijd worden professionals in uw sector, zoals u, vaak op de proef gesteld: werkoverbelasting, niet-optimale werkomstandigheden, gezondheidsrisico’s, aanzienlijk ziekteverzuim, enz.

De psychosociale last, zoals we die vandaag de dag noemen, is erg zwaar geworden en het is heel belangrijk om daar nu rekening mee te houden, anders zal deze in de loop van de tijd toenemen. Nu vergaderingen en supervisies worden verminderd of opgeschort, kunnen zij hun rol van ondersteuning en begeleiding niet vervullen.
Geconfronteerd met deze realiteit zet ABBET, tijdens de crisis die we doormaken, een psychologische ondersteuningslijn op voor alle professionals in de Brusselse niet-marktbedrijven.

Het doel is om te luisteren en een uitwisseling mogelijk te maken, een stap terug ten opzichte van iemands professionele ervaring. Uitputting, traumatische ervaringen, zeer of te sterke emotionele belasting zijn slechts enkele voorbeelden.
Naast uitputting en trauma kunnen sommige professionals, geconfronteerd met opsluiting of nieuwe praktijken, ook radeloos en gedestabiliseerd zijn.
Het zal dus geen kwestie zijn van het verstrekken van informatie over de te nemen maatregelen of over de rechten en plichten van iedere persoon. Er bestaan al andere sites of hulplijnen of informatie: sociale bijstand, informatie over corona, steun voor gezondheidswerkers, enz. Elk ervan is noodzakelijk en heeft zijn eigen specificiteit.
Het is onze taak om te luisteren naar alle professionals en alle functies van de sectoren waarmee we gewoonlijk werken en waarvan u deel uitmaakt.

Het luisteren wordt verzorgd door twee psychologen van ABBET
De lijn is vanaf 29 april 2020 elke werkdag geopend

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons nieuws