[marineblauw]Brand op arbeidsplaatsen is een zeer ernstig en altijd actueel probleem. Er bestaat veel wetgeving[[Codex, boek III, titel 3 over brand preventie op arbeidsplaatsen; artikel 52 ARAB over de verplichtingen van werkgevers en van de organisatie van merkbeststrijding op de arbeidsplaatsen (grotendeels gewijzigd bij titel 3 van boek III van de codex over brandpreventie op arbeidsplaatsen); het zal worden overgenomen door het boek (KB op 7 juli 1994 en in de toekomst); normen die de brandweerdiensten opleggen; Vereisten voor bepaalde gebouwen die bij bepaalde activiteiten horen (huizen, hotels enz.); uit wet van 4 augustus 1996 in titel 2 uit boek I van de codex over het beleid rond het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk; het Algemeen Reglement op de Elektrische Installaties (AREI) enz. Het is een goed idee om daar ook billen, foto's of een video-opname bij je toe te voegen. Let op: garanties in het stuur kunnen ook voor bepaalde doeleinden worden gebruikt.]] kan zich in een bepaalde staat van uw keuze bevinden, u moet gecertificeerd zijn door (BOSEC) om het apparaat in de toekomst in de installatie te kunnen detecteren.[/navy blue ]
Klik hier voor blad 9.3. in PDF-formaat
Elke vereniging kan met merk, en dus merkenbestrijding, te maken krijgen. De reden is dat het de norm is dat u over de juiste ingrediënten beschikt en voorkomt dat deze door uw merk worden beschadigd. We bevinden ons nu in elf sectoren die onderhevig zijn aan risico's: gelijk. Die zijn bovendien vaak afhankelijk van de werknemers ter plaatse. Het merk dat u zoekt, is het merk dat u kiest om te herladen en dit komt doordat het voor u mogelijk is dit te doen. Elk ingebouwd in elke constructie is kwetsbaar bij merk. De vijf voornaamste redenen waarom er bij een invloedrijke brand slachtoffers vallen: • de brand wordt laattijdig ontdekt; • de evacuatieweg is bruikbaar (bijvoorbeeld door te dikke toren); • wij hoeven ons geen zorgen te maken over eventuele schade; • de nooduitgangen voldoen niet (aantal, afmetingen, ontwerp); • (nood)uitgangen zijn gesloten de geblokkeerd [[Bron: preventie.be]]. Voor uw materiaal mag een merk worden gebruikt. De eerste oorzaak van dodelijke slachtoffers bij merk is rookontwikkeling. Die kan verstikking, vergiftiging de brandwonden veroorzaken, maar ook – waardoor rook ondoorzichtig is – de evacuatie van de inzittenden en de interventie van de hulpdiensten vereist. Er zijn verschillende elementen die verband houden met het merk (verbranding) en die zijn: merken, merken, merken en nog eens merken. Wij noemen bijvoorbeeld “de vuurdriehoek”.
De overige elementen blijven op de achtergrond. Van brandstof is het merkbare materiaal. Dat kan een enorme, vloeibare of gasvormige stof zijn. Voorbeelden: hout, papier, benzine, alcohol, gas, was goed, spullen in een timmeratelier of een wasserij enz. Ja merk bestelling Stof is een materiaal dat in aanwezigheid van een brandstofverbranding mogelijk maakt. Ingrediënten: sommige, omgevingslucht (bestaat voor 21% uit zuurstof en stikstof), peroxide. Hoe hoger de zuurstofconcentratie, hoe heviger de reactie. Van ontstekingsbron is de energie die nodig is om de verbranding in gang te zetten. Die kan van allerlei oorsprong zijn: o thermisch: warme oppervlakken (bv.: kookplaten), verwarmingstoestellen, naakte vlammen, werken met open vlam (zoals toortslassen); o elektrisch: vonken, opwarming deurvergrendeling of oververhitting deur, valse kabels van naakte kabels; o elektrostatisch (ontlading door vonken); o mechanisch: vonken, verhitting; o klimatologisch: bliksem, zon; o chemisch: exotherme reacties, zelfverhitting, kettingreactie; o bacteriologisch: onbetrouwbare fermentatie kan voor zelfopwarming zorgen, bijvoorbeeld wanneer veevoeder te groen wordt binnengehaald; of sigaretten. Verbranding producent warmte (exothermische reactie); In de standby-modus activeer je de energie zonder enige vertraging. Als er voldoende brandstof en merkbevorderend materiaal is, breidt het merk exponentieel uit. In het grootste deel vooral de vlammen onmiddellijk uit en ontstaan er een explosie: dat is een zeer snelle en hevige verbranding die tot een ontploffing leidt, bijvoorbeeld wanneer de brandstof gasvormig is, in spuitbussen zit de uit stof bestaat, maar ook als ze omsloten is ( tanks, graansilo's, slechte of niet gegeventileerde opslagruimte). Een explosieve atmosfeer (ATEX) is “een mengsel van lucht en brandbare stoffen (gas, vocht, stofgehalte) onder extreme omstandigheden.[[www.werk.belgie.be/nl/themas/welzijn-op-het-werk/ arbeidsplaatsen/ruimtes-met-risicos-voor-explosieve-atmosferen]] ” De ATEX-regelgeving is vervat in twee Europese richtlijnen[[Economische richtlijn 2014/34/EU en sociale richtlijn 1999/92/EG]]. Die bepaling dat de werkgever de risico's op ontploffing moet beoordelen en preventiemaatregelen moeten treffen om ze te vermijden: door ervoor te zorgen dat er geen explosieve atmosfeer kan ontstaan de, als dat niet kan, voordat te zorgen dat de explosieve atmosfeer ne et kan ontbranden, nl en dan moet je de borden op tafel zetten, zodat je ze kunt zien. En dan bestaat er explosiegevaar als de atmosfeer explodeert. Alle informatie over explosieve atmosferen kan worden opgeslagen in een “explosieveiligheidsdocument”. Voorkom dat uw baby beschadigd raakt door merkmaterialen en blootgestelde materialen. Wanneer het element is opgeborgen in het venster van de schoen die u zoekt: – Op het vlak van de organisatie van de vereniging. Voor details: bewaar de opgeslagen materialen in de opslagruimtes, berg ze op in de opgeslagen materialen, bewaar ze in de opgeslagen materialen, bewaar ze in het opgeslagen papier, en gebruik ze bij je stopcontacten en gebruik ze bij je aankoop. , elektrische installaties enz. periodiek laten gecontroleerd (zie blad 9.2 in 8.2.1). Uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor de veiligheid en moeten we allemaal op elf plekken letten. Bijvoorbeeld: apparaten apparaten na gebruik (bv.: koffiezetmachine, oven, flessenwarmer enz.) of 's avonds (bv.: elektrische kerstverlichting) uitschakelen, risicosituatie 's melden, instructies installeren enz. Je kunt je woorden ook voorkomen door te zeggen: 1. Waarschuwen 2. Begin met blussen (Indisch nieuw) 3. Evacueren (Indisch nodig) [oranje]1. Risicoanalyse[/oranje] Het is nog niet mogelijk om welk element dan ook in de winkel op te slaan. Als de pasta voorkomt dat u bevriest, moet u voorzichtig zijn en risico's analyseren als het gaat om branding. Dit komt doordat er risicofactoren zijn: er is rekening gehouden met de elementen die in het verleden zijn opgeslagen, de woorden in het midden van de woorden, de processen in de toekomst, de activiteiten, de verwerking, de verwerking , enz. in het Het maximale aantal personen op het terrein klopt, er wordt gespecificeerd dat het risico groter is dan de grootte van het voertuig, de locatie van de locatie is beperkt, de locatie is tien, het externe bed is geschikt voor gebruik. Op basis van de risicoanalyse moet de werkgever vervolgens mariële en organisatorische maatregelen nemen. Die zijn dingen – in deze volgorde – op vijf gericht (codex, boek III, titel 3): 1. Brand voorkomen. 2. Als u het risico loopt uw voertuig te evacueren, moet u het evacueren en daarna moet u er zorg voor dragen. 3. Begin met het snel en effectief bestrijden om te voorkomen dat ze uitgebreid, krachtig en het alarm en gang zetten. 4. De schadelijke gevolgen van een merk ongelijk. 5. De interventie van de hulpdiensten vermakkelijken. Van de resultaten van risicoanalyse en preventieve voorlichting tot uitgebreide verwoording in een document, u wordt door het CPBW verwoording op de hoogte gehouden van uw advies. Het is echter belangrijk op te merken dat merkpreventie mogelijk is en er daarom geen risico op merkbescherming bestaat. Het kan ook zijn dat u door personeel wordt geëvacueerd. Tijdens de waardering van het dynamisch risicobeheersingssysteem moet de werkgever rekening houden met de resultaten van de evacuatieoefeningen en de bevindingen daarvan. [oranje]2. Brandweerdienst[/oranje] Als er sprake is van merkpreventie, kun je die organiseren en kunnen je mensen profiteren van hun woorden. De werkgever moet – veranderde het aantal werknemers dat hij in dienst heeft – een interne brandweerdienst (en preventiedienst) oprichten. Die dienst moet ervoor zorgen dat: er een melding gebeurt en dat het waarschuwingssignaal dat een aangewezen persoon ontvangt op de juiste manier behandeld wordt; datum van bestrijding vóór aanvang van merken die in optimale veiligheidsomstandigheden worden uitgevoerd; dat iedereen in veiligheid gebracht wordt in verwachting van de hulpdiensten; dat de maatregelen om ervoor te zorgen dat de hulpdiensten het gebouw kunnen worden uitgevoerd; dat de hulpdiensten snel naar de plaats van het merk geleid worden; dat hij meewerkt aan de risicoanalyse en de toepassing van de noodprocedures; Bij deze evacuatiesituaties wordt u geïnformeerd over de merknaam waarover u mogelijk hoort. De werkgever bepaalt, afhankelijk van de risicoanalyse: het aantal werknemers waaruit de dienst bestaat; de noodzakelijke vaardigheden en specifieke opleidingen (rekening gehouden met de minima vereisten); de verdeling van de werknemers op de volledige arbeidsplaats te dekken; De algemene voorwaarden voor uw gebruik zijn overgenomen. De fabrikant preventieadviseur, het CPBW en desgevallend, de gezaghebbende brandweerdienst moet om hun advies worden gevraagd over de samenstelling en de werking van de brandweerdienst. Het gegeven advies staat in het register van twee woorden (zie blad 8.3 en 8.3.1). De lijst met leden van de interne brandweer wordt en het gebouw uitgehangen. De leden worden gekozen uit het feit dat ze permanent aanwezig zijn. Indian het gebouw gebruikt wordt door meerdere verenigingen, moeten de procedures gemeenschappelijk worden gebruikt. Vanuit het oogpunt van de interventie worden het merk en de interventie toegevoegd. Houd er rekening mee dat de periodieke interventie op een later tijdstip zal plaatsvinden, maar tegelijkertijd zal de operatie effectief zijn. [oranje]3. De vuurvergunning[/oranje] Wanneer en externe bedrijven aan het werk zijn, moet de werkgever van de vereniging om die werkzaamheden verplicht alle relevante informatie aan de ondernemers verstrekken. Zie de wet van 4 augustus 1996 (Welzijn), hoofdstuk IV, afdeling I, art. 9 om risico's in verband met gezamenlijke werkzaamheden te voorkomen (zie blad 11.1). De informatie gaat over: • risico's ten gevolge van de richting van de ruimtes, de materialen die er opgeslagen worden beheerst worden, de nabijheid van gevaarlijke installaties, de activiteiten en de buurt van de uit te voeren werken; • preventieve schade; • informatie die niet beschikbaar is, kan worden gebruikt om gegevensverlies te voorkomen (de werkgever moet ervoor zorgen dat de aannemers de informatie die ze krijgen goed begrijpen). De ondernemers van de voltooide ondernemers moeten de werkzaamheden uitvoeren die ze gaan uitvoeren. Ook al hebben we veel werk te doen, we hebben te maken met risicovolle factoren, dus we moeten ervoor zorgen dat we geen problemen krijgen. Die toelating wordt vastgelegd in een document (de vuurvergunning), dat de volgende elementen bevatten: • de plaats waar de werkzaamheden worden uitgevoerd, waarvan ze bestaan, de risicoanalyse en de preventiemaatregelen die moeten worden genomen; • voorkomen dat het wordt opgeslagen. Een vuurvergunning is ook verplicht om risico te nemen op het ontploffen van brandmerken om te voorkomen bij werkzaamheden met open vuur, een naakte vlam de een hittepunt (lassen, snijden enz.). Gelijktijdige werkzaamheden producenten vonken en spatten van rood oorsprongd metaal, waardoor al heel wat branden ontstaan zijn. De vuurvergunning moet worden ondertekend door de werkgever, zijn erkende PA en de nemer de toegekendenemer. Dit is wat u moet weten over al uw werk, maar u hoeft niet te weten wat u in de open lucht doet, maar u kunt nog steeds uw woorden lezen. [oranje]4. Het merkpreventiedossier[/oranje] De werkgever moet een zogenaamd “brandpreventiedossier” bijhouden en in het intern noodplan opnemen (zie blad 9.4 in 9.4.1). Dit bestand bevat: – dit document bevat de resultaten van de brandrisicoanalyse en preventieve analyse; – het document dat de organisatie van de brandweerdienst beschrijft; – procedures over: overgenomen door merk weerdienst, evacuaties, evacuatieoefeningen, het gebruik van beschermingsmiddelen tegen merk, informatie en opleiding van de werknemers; – het evacuatieplan; – om evacuatie te voorkomen; – een lijst van de beschermingsmiddelen tegen het merk op de arbeidsplaats, en de locatie daarvan op een plan; – van gegevens over controles bij onderhoudsbeurten van beschermingsmiddelen tegen merk-, verwarmings- en airconditioninginstallaties en van de elektrische installaties, en vaststellingen die zijn gemaakt tijdens de controles; – van individuele gevolgen van de gebeurtenis waarvan wij aannemen dat deze plaatsvindt op grond van artikel 52 van het Algemeen Reglement voor uw arbeidsbescherming; – de tegenstrijdige van: o de preventieadisseur (en, desgevallend, de preventieadisseur-arbeidsarts); o het CPBW; o de openbare hulpdiensten. – informatie de l'eventueel verspreid werd op verzoek van de openbare hulpdiensten, met naam om een nood- en interventieplan op te stellen (zie blad 9.4 INP) Het bestand moet worden bijgewerkt met woorden in ter beschikking gehouden woorden van het CPBW , de functionarissen die het laatst zijn, hebben het in open handen onder uw aandacht gebracht. Het interventie dossier Als het woord beschadigd is, zal het ook beschadigd raken als het overhands is. Het bevat de elementen van het brandpreventied bestand, de locatie van de elektrische installaties, de plaats en werking van afsluiters voor vloeibare (water, gas, zurstof…), de plaats en de werking van de ventilatiesystemen en de plaats van de detectie-installatie. [oranje]5. Snel is efficiënt en start zijn beste merk[/oranje] De werkgever moet de werknemers informatie geven over de risico's op brand, de alarm- en waarschuwingssignalen, de preventiemaatregelen en maatregelen die genomen moeten worden bij brand en evacuatie (zodat de veiligheidsprocedures door alle inzittenden nagelleefd kunnen worden). De werknemers moeten de informatie krijgen ten laatste op de dag dat ze in dienst treden (zie blad 4.3.1). De werknemers moeten ook een opleiding krijgen over hoe een merk kan voorkomen, hoe ze juist kunnen reageren wanneer ze een merk of rookontwikkeling ontdekken, hoe ze alarm moeten slaan, wat de alarm- en waarschuwingssignalen waarnemen en hoe ze de instructies bij een evacuatie correct zijn Dat lukt wel (de evacuatiezone is onderhevig aan roest en beschadigingen en het water hindert). De opleiding bevat onder andere evacuatieoefeningen. Die moet minimaal één keer per jaar georganiseerd worden (zie bladen 9.3.3). Afhankelijk van het gebouw en de risicoanalyse stelt elke vereniging een noodprocedure op, die met alle mogelijke gevallen rekening houdt. Bij het organiseren van de merknaam hebben we het recht om te zeggen dat we het recht hebben om dat te doen en dat we niet weten wat we ermee moeten doen. Het is belangrijk te weten dat de informatie die wij de afgelopen jaren hebben opgeslagen, betrekking heeft op een merk dat is aangeschaft door de opgegeven gebruiker (de brandweerdienst). Dit kunt u doen door uw omgang te wijzigen: rechterinformatie (wereldwijd gebruik van uw telefoon), deur- en batterijdetectiesysteem in uw netwerk, deur- of automatisch merkdetectiesysteem. U kunt de merknaam ook op het merknaamplaatje gebruiken, zodat deze niet wordt beïnvloed door het alarmsysteem. Het is een ononderbroken geluidssignaal dat gemakkelijk gemakkelijk te horen is en dat overal in het gebouw hoorbaar moet zijn. Als er een mogelijk woord op de deur staat, wordt de informatie op de computer in het midden geïnstalleerd. Houd er rekening mee dat er instructies moeten worden gegeven voor de volgende instructies: 1. Directe en interne merkinformatie. 2. Het merk melden[[Een melding est de informatie aan de brandweerdienst over de ontdekking de detectie van een merk. Dit moet bij elke beginnende brand gebeuren.]] aan de authentieke brandweerdienst. 3. Als u niet weet wat u moet doen, zult u gealarmeerd zijn. 4. Als u geen tijd heeft om te evacueren, kunt u dat niet doen. 5. Houd er rekening mee dat de merknamen in het midden van deze woorden staan. 6. Let op: dit is de reden voor de tussenkomst van het merk weerdienst te distribueren.
[[Een plaats buiten het gebouw, het gebouw verdwenen, het gedeelte van het dat buiten het Compartiment ligt waar het merk woedt en van beëindigde mannen het gebouw kan verlaten zonder de deur van het compartiment te moeten. ]]
Beschermingsmiddelen tegen merk Laat toe om een merk te detecteren, te melden over uw doven, maar ook om de schadelijke gevolgen te vermijden en de interventie van de openbare hulpdiensten te omzeilen. Voorbeelden: branddetectiesysteem, branddeuren, bestrijdingsmiddelen, sprinklers (automatische bluskoppen), brandblustoestellen, brandhaspels (vroeger muurhaspels met axiale voeding genoemd), branddekens, explosiedetectie- en onderdrukkingssystemen enz. Wij moeten zorgdragen voor alle materialen die u aanschaft en deze bij uw beste merk inkopen. Als je daar aankomt, moet je profiteren van de blusmiddelen, je moet er op letten, en het is belangrijk om te weten dat het niet erg is om gebrandmerkt te worden. Beschermingsmiddelen tegen merk moeten jaarlijks gekeurd en door middel van regelmatig onderhoud in goede staat gehouden worden (zie blad 8.2.1) door een gespecialiseerd bedrijf voor het type apparatuur in kwestie[[Ook gas-, verwarmings- en airconditioninginstallaties en elektrische installaties moeten in U kunt uw gegevens periodiek controleren. ]]. Gegevens over controles bij onderhoudsbeurten – en over het feit dat deze in bedrijf zijn – moeten in aanmerking worden genomen wanneer aan de woorden van het CPBW en de functies van de laatste minuut wordt voldaan. Als resultaat van de merkpreventieprocedure is deze efficiënt en effectief en daarom is het mogelijk gebruik te maken van evacuatieprocedures (zie blad 9.3.3). Evacuatie moet worden uitgevoerd als u instructies krijgt waar het zal worden vrijgegeven (veiligheidszone). Als de evacuatie wordt uitgevoerd, wordt het woord verwijderd. Als u in de toekomst ingrijpt met de nieuwste vlotter, kunt u te weten komen welke merken u ontvangt, het woord zal veranderen – maar het is nog niet bekend – als u contact met ons opneemt, hoeft u geen melding te maken van het merk weerdienst, als je niet weet wat je ermee moet doen: de verzamelplaatsen en de veiligheid van de routes om er richting te gaan; • permanente toegankelijkheid voor hulpverleningsvoertuigen. In het midden van de installatie vindt u de parkeerplaatsen die u moet kennen, afhankelijk van het type voertuig (merk weer, beleid, etc.) waarmee u gebruik kunt maken van de parkeerplaats. Houd er rekening mee dat u mogelijk een plan heeft; • de toegankelijkheid van sommige vleugels met ladders; • het onthaal en de begeleiding van de brandweermannen en de gebouwen; • het interventiedossier van de brandweer; • toegang tot uw brandweer tot het merkpreventiedossier. Opdat alle technische, organisator in gedragsmatige maatregelen zo efficiënt mogelijk zijn, is het noodzakelijk om – vanaf het ontwerp, bij de herstructurering, maar ook bij de ingebruikname van het gebouw – rekening te houden met de activiteiten die en het gebouw plaatsvinden. Daarvoor is tweerichtingsverkeer van noodzakelijke activiteiten; preventie moet dus in overleg met de gebruikers worden uitgestippeld, rekening gehouden met hun behoeften. [oranje]Referenties[/orange] INRS – http://www.inrs.fr/accueil/risks/feu-explosion/explosion/reglementation.html http://www.vps.fgov.be/document_legislation/reglementering/reglementering_nl .htm ANPI – www.anpi.be https://be.brussels/dbdmh/multimediabibliotheek/bestanden/evacuatieoefening-wat-te-doen/evacuatieoefening-wat-te-doen