ACTIES eigen aan de COCOF & COCOM sectoren 2020

Aanpassingen naar aanleiding van de coronacrisis

De coronacrisis heeft een aanzienlijke impact op de verenigingen en de medewerkers in de non-profitsector.
Om deze situatie in te spelen, heeft de raad van bestuur van ABBET de steun van de overheid bepaald om verschillende methoden en prioriteit te evalueren met het oog op het starten van specifieke handelingen voor de 2020-sectoren.
Mogen wij u er ter herinnering aan wijzen dat elke sector beroep kan doen op een envelop die aangewend dient te worden voor handelingen ter bevordering van het welzijn op het werk dat wordt beheerd door de sociale fonden.

Mogelijke nieuwe acties [red](onder voorbehoud van het akkoord van de sociale fondsen)[/red]

  • Aankoop* van beveiligingsmateriaal (handschoenen, mondmaskers, vuilbakken) en onderhoudsprodukten, invoeren van aangepaste beveiligingsmaatregelen aangaande de huur van vergaderzalen.
  • Teambegeleiding betreffende de crisiservaringen en implementatie van nieuwe werkwijzen
  • Individuele psychologische ondersteuning
  • Versterking en opleiding van het onderhoudspersoneel

* Betreffende de aankoop van preventiemateriaal:
• Om een aankoop van preventiemateriaal noodzakelijk of prioritair te verwarren is het noodzakelijk dat er een duidelijk verband bestaat met de coronacrisis. Het ABBET team kan tijdelijk optreden als raadgever.
• Wij herkennen er u aan dat IRISCAREverantwoordelijk is voor de distributie van persoonlijke beschermingsmiddelen aan professionals. De aankoop van theoretisch materiaal dient door IRISCARE goedgekeurd te worden. Daarom werden de volgende telefoon en gsm nummers en e-mail adres samengevat: facility@iriscare.brussels, 02.435.64.80 – 0478.10.51.64

Tijdstip
• De begroting voor 2020 kan betrekking hebben op acties die kunnen worden uitgevoerd tot en met 31 mei 2021

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons nieuws