Bestand 0 Inhoudsopgave

[pdf versie Blad 0] [*Sheets 1 Welzijn op het werk en niet-markt*] 1.1. Een beetje geschiedenis [*Bladen 2 Een wet en een code inzake welzijn op het werk*] 2.1. Definities van risicobeheer 2.2. Soorten preventie Da Ri Do [*Bladen 3 De actoren van het welzijnsbeleid*] 3.1. De werkgever, de hiërarchische lijn en de werknemers 3.2. Het SIPP en de preventieadviseur
  • 3.2.1. Identificatie van de SIPP
  • 3.2.2. Inhoud van het SIPP-activiteitenverslag
  • 3.2.3. SIPP gemeenschappelijk voor verschillende werkgevers
  • 3.2.4. Bedrijfscategorieën en opleiding preventieadviseur
3.3. SEPP
  • 3.3.1. Taakverdeling tussen SIPP en SEPP
[**3.4. Het CPPT-Comité voor preventie en bescherming op het werk*] [**3.5. De vakbondsafvaardiging*] [**3.6. Wettelijke verantwoordelijkheid van actoren van welzijn op het werk*] [**3.7. Training van actoren van welzijn op het werk*] [*Bladen 4 Beleid inzake welzijn op het werk*] 4.1. Het dynamische risicomanagementsysteem
  • 4.1.1. Intentieverklaring welzijn op het werk beleid
4.2. Risicoanalyse en actieplannen
  • [**4.2.1. Strategie Sobane en Déparis*]
  • 4.2.2. Dashboard met actieplannen
  • [**4.2.3. Risicoanalyse per activiteit: voorbeelden*]
4.3. Verantwoordelijkheden van werknemers
  • 4.3.1. Nieuwe werknemers verwelkomen
4.4. Ongevallen op het werk
  • 4.4.1. Ongevallen preventie
  • [**4.4.2. Voorbeeld van ongevalsanalysebenadering*]
  • 4.4.3. Aangifteformulier arbeidsongeval
  • 4.4.4. Documentsjabloon voor intern ongevallenrapport
4.5. Het interne noodplan
  • [**4.5.1. Model intern noodplan*]
4.6. Eerste hulp
  • 4.6.1. Typische inhoud van een EHBO-doos
  • 4.6.2. EHBO-logboeksjabloon
[*Bladen 5 Gezondheidsmonitoring*] 5.1. Beslissing van de preventieadviseur-arbeidsgeneesheer
  • [**5.1.1. Werkplekblad*]
  • [**5.1.2. Organisatie van gezondheidsbeoordelingen*]
5.2. Wie is onderworpen aan gezondheidstoezicht? 5.3. Beroepsziektes [**[*Bladen 6 Psychosociale risico's op het werk*]*] 6.1. Psychosociale factoren
  • 6.1.1. Balans werk/privé
  • 6.1.2. Sociale steun
  • 6.1.3. Operation & Maintenance
  • 6.1.4. Het beoordelingsgesprek
  • [**6.1.5. De taakomschrijving: waarom en hoe?*]
  • 6.1.6. Hoe dubbelzinnigheden en rolconflicten te voorkomen
  • 6.1.7. Managementstijlen en impact op PSR
  • [**6.1.8. Collectief toezicht*]
  • 6.1.9. Loopbaangesprek en beoordeling van vaardigheden
[**6.2. Verzoek om psychosociale interventie*]
  • 6.2.1. Conflictpreventie
  • 6.2.2. Typologie van situaties
  • [**6.2.3. Beheerder*]
6.3. spanning op het werk
  • 6.3.1. Voorkom stress op het werk
  • 6.3.2. Voorkom burn-out en werkmoeheid
  • 6.3.3. Flexibiliteit en werkintensivering
  • 6.3.4. Vragenlijst werkstress
[*Bladen 7 Speciale categorieën werknemers en statussen*] 7.1. Jonge mensen 7.2. De stagiaires 7.3. Zwangere vrouwen/vrouwen die borstvoeding geven 7.4. Mensen met een handicap 7.5. De oudste
  • [**7.5.1. Behoud van oudere werknemers*]
  • [**7.5.2. Instrumenten om de tewerkstelling van oudere werknemers te bevorderen*]
7.6. Uitzendkrachten 7.7. FTA-contracten 7.8. Vrijwilligers, freelancers en artikelen 60 [*Bladen 8 Werk- en beschermingsmiddelen*] 8.1. Aankoop: 3 groen licht procedure
  • [**8.1.1. Modelrapport voor ontvangst en inbedrijfstelling apparatuur*]
8.2. Externe technische controlediensten
  • [**8.2.1. Lijst met periodieke apparatuurcontroles*]
8.3. Het veiligheidsregister
  • [**8.3.1. Beveiligingslogboeksjabloon*]
8.4. Specifieke bepalingen
  • [**8.4.1. Werksituatie voor een beeldscherm*]
[*Bladen 9 Werkplekken*] 9.1. Veiligheids- en gezondheidsborden 9.2. Preventief beleid inzake alcohol en drugs op de werkvloer
  • [**9.2.1. Voorbeeld alcohol- en drugsbeleidsverklaring (CCT 100)*]
9.3. Elektrische gevaren [**9.4. Risico's van brand en explosieve atmosferen (ATEX)*]
  • [**9.4.1. Lijst met minimumeisen voor brandbeveiliging*]
  • [**9.4.2. Algemene instructies bij brand*]
  • [**9.4.3. Ontruimingsoefening*]
9.5. Reisrisico's 9.6. Afvalbeheer
  • 9.6.1. Afval verminderen
[*Bladen 10 Fysische, chemische en biologische agentia*] 10.1. Geluidsniveau en elektromagnetische golven 10.2. Biologische middelen 10.3. Chemische agentia en etikettering [**10.4. Musculoskeletale problemen*]
  • [**10.4.1. Handmatige lastbehandeling*]
[**10.5. Thermische omgevingen*] [**[*Bladen 11 Bijzondere bepalingen betreffende de bezetting van arbeidsplaatsen*]*] [**11.1. Werkplekken en derden*] [**11.2. Tijdelijke of mobiele sites*] [*Bladen 12 Bijlagen*] 12.1. Wettelijke teksten 12.2. Bronnen en bibliografie 12.3. Afkortingen [**12.4. De inhoud van mijn wellnesslade*]

Bijgevoegde documenten

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons nieuws